dead and lovely.

vin rosu si umbre fumegande de tutun fierbinte,sub cerul incetosat de norii reci,iernatici.vara e departe ,din orice punct ar fi ea privita,punctul zero pe axa zilelor fiind atat de aproape si-atat de palpabil.il ascult pe tom waits,cantand pe ritmuri triste,romantie,dorindu-mi sa fiu intr-un altfel de prezent.un alt viitor al trecutului,un al trecut al viitorului.ochi-mi sunt incetosati,de teama,de dor,de toate concluziile pe care ziua,dumurile,autobusele pline de oameni tristi si gri le-au tesut pe ploape.mi-as dori sa-mi conduc masina,asa noaptea,cand versurile domnului ce prin insusi numele lui,asteapta.dupa ce?nu stiu,probabil nici el nu stie.poate e,la fel ca mine,un suflet in cautarea unui etern moment plin de insemnatate,nestiind ca atatea au fost si tot atatea trecute cu vederea.
prin acriliul albastru,lumina-si pierde caldura dar isi misticizeaza intelesul..si umbre raman,raman,raman,lipite peste tot,prin camera,prin pet,pe-asternuturi.mintea-mi zburda pe meleaguri pline de comparatii si flori cenusii,aproape baudelairiene cu greutate bacoviana.de parca ar mai conta ei in povestea mea.si-am mai stins o tigare,fara sa-mi pun la capat gandurile,fara sa pot exprima in cuvinte cu inteles ideea ce-mi bantuie capul,lasandu-l gol,incins in ecou.
She made up someone to be
She made up somewhere to be from
This is one business in the
World where that's no
Problem at all
si-imagini imi strabat ochii,desprinse din amintiri,fugitive toate si toate pline de viata.
nu s-ar fi intamplat ,de fapt,nimic.cu timpl as fi ajuns aici.exact aici.as fi cazut in momente de halucinare si-as fi pierdut controlul ratiunii,la un sfant,unic,moment dat.un unic si plin de deja-vu moment dat.as fi cedat sufleteste in fata iubirilor de ordin multiplu pe care le-ar fi impus,cac toata-mi deschiderea e o aparenta crasa.
as fi suferit de aceeasi depresie,plangandu-mi soarta,intinsa-n pat,calcand in gol asfaltul ca apoi sa trec cu vederea toate momentele.as fi ramas mereu cu ideea-n minte,cu senzatia-n trup,cu gelozie eterna-n suflet.
as fi fugit si dupa el si poate  singura diferenta ar fi fost regnul si specia-i metaforica in care l-as fi incadrat.
ar fi lipsit niste impliniri,dar momentul de fata tot ar fi existat,doar cu alte amintiri.probabil n-as fi avut nici cea mai mica urma de vinovatie.caci acum,am,putina,foarte putina.dar o am,de fiecare data cand inchid ochii si-mi amintesc textura parului lung.varful degetelor au imprimat printre santurile amprentelor,urme din matasea bucalata,din pielea alba,total opusa de cea cafenie.

si nu stiu cum sa ma comport,cum sa raspund.mi-e mai usor sa fiu rece,moarta,ignorand orice urma de sentiment intalt,divin.mi-e mai usor,pentru ca asa am citit odata,in cartea invataturilor iepurelui alb.
dar m-as putea imagina cu zambetul larg pe buze,sorbind din cafeaua de dimineata,expirand fumul dens al primei tigari,in timp ce palme de drag alearga pe trupu-mi zgribilit.m-as putea imagina fericita,ignorand inca o data,orice latura asunsa,plina si ravasite de mii de universuri paralele,toate asteptand,toate suspinand dupa-acel zburator.
m-as putea vedea.

dar imi sorb vinul,pe care l-as vrea acum fiert,lang-o fereastra imensa,privind in gol spre fulgi mari.imi sorb vinul,incercand sa-mi fumez ultima tigara dinainte de somnul scurt,intepator.imi sorb vinul,complacandu-ma inca o data  cu intreaga situatie,in care m-am trezit,din senin.